Batuk dan Selesema


[Kartun kegemaran]


Pergi dewan peperiksaan dengan batuk dan selesema. Memang terbaik selepas tidak sihat badan dua dan tiga minggu lepas. Rasa nak pecah kepala. Batuk sebelum tidur, ada la hampir dua jam letakkan kepala di atas bantal baru boleh lelap dengan sempurna. Selepas bangun tidur, batuk lagi. Ubat batuk cap Ibu dan Anak yang dibeli di farmasi tidak memberi kesan. Ingat ke dengan rehat boleh hilang atau redakan sedikit selesema,tetapi tidak memberi kesan.

Tidak ada apa yang hendak ditulis di dalam blog ini. Sekadar melawat blog rakan-rakan dan memberi komen di dua-tiga blog tersebut. Sudah ada peningkatan rupanya blog anak didik aku ini. Sekadar komen apa yang perlu sahaja.

Buka Facebook, upload gambar-gambar lama ketika zaman persekolahan dan lain-lain lagi. Jumpa balik rakan sekolah rendah yang sudah 14 tahun tidak dengar berita sebab masuk sekolah menengah, masing-masing meneruskan pengajian di sekolah saluran. Jumpa balik rakan tingkatan 6 selepas 6 tahun tidak dengar berita. Nasib baik aku ada simpan gambar-gambar lama dan dimuatnaik di dalam Facebook.

Air isotonik mungkin agak berkesan selepas tiga-empat botol 1.5 liter diminum seorang. Harap selepas ini okay la batuk dan selesema. Sakit dada, perit kat tekak selepas batuk. Nasib baik tidak muntah di dalam dewan peperiksaan yang sejuk itu.

p/s: Batuk sampai perit tekak. Sakit tul. Kena rehat lebih. Ok, rehat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...