Ulang Tahun Pertama



[Twister Oren]

Pada 26 September 2009, maka genaplah setahun wujudnya blog ini. Tiada apa yang dapat diulas berkenaan ulang tahun ini melainkan akan meningkat mutu serta kupasan yang menarik berhubung sesuatu peristiwa.

Apa yang telah disiarkan mungkin telah ada dalam mana-mana blog tetapi disebabkan ianya amat bermakna dan rasanya patut dikongsi bersama, maka wujud ladi dalam blog ini.

Harap maaf jika mutu tulisan agak tidak memuaskan disamping gaya bahasa yang agak bersahaja dan tidak menepati kriteria seorang penulis handalan yang lain.

Identiti blog ini; Cerita di sertakan dengan gambar walaupun kadang-kala ianya tidak ada kaitan atau mungkin tidak semenarik cerita yang disiarkan.

Harap berpuas hati selama berkarya.


Ada orang pernah bertanya, macam mana nak buat blog dia jadi menarik.. Jawapan yang dapat diberikan adalah seperti berikut:


1. Setiap cerita kalau boleh perlu disertakan gambar. Ini kerana setiap pengunjung mungkin ada yang tidak gemar membaca sahaja, perlu disertakan dengan gambar yang menarik.

2. Gaya nukilan tidak perlu terlalu meleret sehingga hampir menyamai thesis. Ini mungkin agak membosankan bagi sesetengah pengunjung.

3. Cerita berdasarkan pengalaman agak menarik untuk ditulis dan dikongsi bersama. Mungkin pengalaman hidup lebih kurang dan pengalaman hidup orang lain.

4. Sekiranya ambil cerita dari sumber yang lain, pastikan disertakan 'link' dan 'credit' kepada penulis asal.

5. Pastikan nukilan sebolehnya betul ejaan dan tatabahasa. Ayat mungkin tunggang-langgang tetapi ejaan pastikan betul dan mungkin ada yang lebih suka sempoi. Ini terpulang kepada individu masing-masing.



[Buah-buahan di negeri kelahiranku,Kelantan..
Diambil di Pekan Rantau Panjang..]

[Sotong Kering..Pernah makan?]

p/s: Selamat menulis semua

2 comments:

SEPHIA said...

sutommm...;D lamo dop make...

airmien said...

Huhu..lama jugak x make..mahal loni ayu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...