Lama Tak Jerkah Orang Ni.
Semalam ada orang call, katanya dapat baucer pemeriksaan kesihatan percuma. Semalam call 2 kali. Okey, boleh terima penjelasan dia. Kata akan datang lusa bagi menuntut baucer percuma.
Hari ini, pagi sudah call bertanyakan bila akan datang dan kata kepada dia akan datang esok pada masa sekian-sekian. Kemudian selang beberapa jam, call lagi. Dua kali; satu tidak dapat angkat sebab sedang memandu. Kali ini siap desak suruh datang lagi dan confirm kena datang untk tuntut baucer berkenaan. Yang ini memang mengamuk. Apa tujuan dia desak orang suruh datang ambil baucer dan telefon berulang kali dan sampai naik menyampah? Telefon sekali dua sudah la, ni berulang-ulang kali sampai naik rimas.
Peringatan la kepada mana yang buat telemarketing. Nak berurusan, jangan sampai cakap benda sama dengan desak orang suruh datang dan siap tanya adakah akan datang atau tidak. Mula-mula memang nak datang tapi bila dah berulang kali call macam ni, dah naik fedup. Menyampah dan bosan. Faham-faham je la. Belajar adab berurusan dengan orang melainkan memang dah tak ada adab.
No comments:
Post a Comment