Headphone




Lokasi: Tingkat 3 KB Mall
Tarikh: 25 Oktober 2010

Situasi

Masuk ke kedai komputer/aksesori komputer untuk membeli headphone.
Belek dan cari yang berkenan dengan spesifikasi yang menarik.
Berdiri dekat setengah jam atau lebih.
Cari di rak headphone.

Bila nak bayar dan pergi ke kaunter pembayaran lepas tu tanya;

A: Boleh test ke tak ni?
B: Ada waranty 2 bulan...
A: Boleh test ke tak ni?
B: Ada waranty 2 bulan!

Dengan panas..

A: Ada waranty ke tak ni?!
B: Bayar dulu baru boleh test!

Panas lagi..

A: (Keluarkan duit dan bayar dengan muka masam dan panas hati)
B: Owh, mecok teh!

B ambil barang yang ada di kaunter bayaran dan pergi test headphone. A bertanya kepada tauke (yang menjaga kaunter wang).

A: Baru kerja ke budak tue? Kurang adab betul!



Situasi itu memang betul-betul terjadi. Masalahnya di sini;

1. Pelayan kedai kalau tengok pelanggan pergi ke kaunter pembayaran, memang nak beli la barangan tu, bukan la nak kena maki.
2. Nampak gaya, baik tak payah pergi lagi ke kedai komputer tu.
3. Pelayan kedai kena belajar adab dengan pelanggan.

p/s: Tak pasal-pasal kena kata biadab.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...