Tingkatan 6 Bawah Kappa


1. Faridawati Bt. Harun
2. Khoo Siew Khem
3. Mahafizul Imran Bin Mahmud
4. Mohamad Helmi Bin Abdullah
5. Mohamad Muttakin Bin Mafauzy
6. Mohamad Saharuddin Bin Hasbullah
7. Mohammad Faisal Ariffin Bin Mohd Rusli
8. Mohammad Zamri Bin Che Abdullah
9. Mohd Afdhal Izham Bin Ismail
10. Mohd Faizul Bakri Bin Rusli
11. Mohd Fakhrurozi Bin Mohd Zain
12. Mohd Haikal Bin Ismail
13. Mohd Izwan Bin Mohamed
14. Mohd Zulhilmi Bin Zamri
15. Muhamad Helmi Bin Abdullah
16. Muhamad Sufian Bin Madi
17. Muhammad Fadlullah Bin Zakaria
18. Noor Farahiah Bt. Che Noh
19. Noor Solati Bt. Othman
20. Nor Azlin Bt. Othman
21. Nor Hanis Bt. Halim
22. Norhazura Bt. Hasfbon
23. Nur Azrie Bin Mohd Zain
24. Nur Rasyidah Bt. Rahmat
25. Nurazilah Bt. Mustapha
26. Nurul Fariha Bt. Hamdan
27. Raja Mohd Khairi Bin Raja Abdullah
28. Rasiah Bt. Mohd Naruddin
29. Rokiah Bt. Ab. Kahar
30. Siti Badariah Bt. Ramli
31. Siti Fatimah Bt. Mohamed Noor
32. Syamimi Bt. Md Mansor
33. Wan Masalinda Bt. Wan Mustafor
34. Wan Mohd Fadlullah Bin Wan Razak
35. Wan Norlaila Bt. Wan Hassan
36. Wan Nur Akma Bt. Wan Mat Ludin
37. Wan Nurul Asyikin Bt. Wan Pauzi
38. Yustinierma Bt. Mohd Nor
39. Zairu Bin Jusoh
40. Zulhafizi Bin Zulkifli

Tingkatan Enam Bawah Kappa di Maktab Sultan Ismail, Kota Bharu, Kelantan. Tahun 2004. Pada tahun ini, merupakan batch terakhir yang terdapat 4 buah sekolah aliran sains di Kelantan iaitu Maktab Sultan Ismail, SMK Ismail Petra, SRJK(C) Chung Hwa dan SMK Tanah Merah 1, Tanah Merah.

Pada tahun ini, dianggarkan seramai 1500 orang pelajar ditawarkan memasuki aliran sains dan lebih kurang 750 orang pelajar telah mendaftarkan diri untuk memasuki kelas-kelas tingkatan 6. Sebanyak 10 buah kelas telah dibuka dan hampir 100 orang pelajar di dalam satu kelas. Ada dua aliran sains iaitu Fizik dan Biologi.

p/s: Semoga hubungan kita semua berkekalan. Insya Allah.

5 comments:

exsic00/01 said...

ada ke yang berjaya ke universiti untuk sekurang-2 nya ijazah sarjana muda sains untuk mereka yan amek form 6 ni..dulu pun aku bekas form6 dekat sic jugak tapi time tu kita tak panggil kappa ke gamma mcm kelas tingkatan 5 dan kebawah..kita ada 2 kelas jer satu fizik dan biologi..6 sains 1 dan 6 sains 2 (upper dan lower) ada jugak yang kelas sastera yang kemudian dimansuhkan. rasanya tahun aku la last batch tu..Namun kelas sains form 6 mmg susah..ada yang berjaya pun budak non malay jer. mereka dapat tawaran sebab result cantik..yang aku. dapat 2 principal jer bio dan pengajian am..nasib baik aku nyer result spm elok la gak..mohon balik upu then dapat uitm diploma kejuruteraan awam..(sebenarnya aku sebelum msuk f6 ni dpt gak matrik sains kpm tp masuk kejap pastu ada masalah kesihatan aku blah masuk f6 sic tu. just teringat kenangan lalu masa dok dekat dorm..seronok la dok sic walaupun aku tak dapat apa 2 pun akademik sijil yang boleh dibanggakan semasa disana..aku batch form 6 sains 1 thn 2000/2001

Anonymous said...

hi exsic. aku tatau knape pg ni aku rajin nak gugel pasal benda ni n endup kt sini.

kisah kau pun sama macam aku. aku pun pusing belakang amek diploma jugak. ada yang masuk foundation private uni. ada jugak yang berjaya masuk uni dgn stpm. tapi pd akhirnya aku tgk ramai yg berjaya. even kna stat blk kn dr bwh tapi semangat nk berjaya tu mmg tinggi. memang aku tabik la kat batch aku. haha. ada yang end up jd doc. ada yang berjaya ke overseas. ada yg smbung blaja sampai master (termasuk aku). aku keluar SIC tanpa apa2 sijil yang membanggakan pun. tapi aku tetap bangga jd part of form 6 kat sini. sbb bila aku cakap kt kwn2 aku ms kt uni aku amek f6 sains ni dorang mcm terkejut. br aku tau kt luar kelantan jrg malay amek. mostly non malay je. so mmg ramai tak expect yang anak melayu macam kite buat f6 sc. so we should proud of it right?

We Strive 4 Excellence :) oh rindu (-__-)

airmien said...

exsic00/01

Ada juga yang berjaya masuk teruskan pengajian seterusnya dalam ijazah sarjana muda sains. Tapi boleh bilang dengan tangan. Salah seorang sekarang [mei 2014] tengah buat pHd dlm teknologi makanan kalau tak salah dan seorang lagi phD dalam kimia. Yang jadi doktor pun sudah ada.

Yang lain-lain ramai juga yang ambik jururawat dan ada juga yang ambil diploma balik.

airmien said...

Anonymous

Berkenaan yang sambung di private, saya pun sambung juga di private dan ambik foundation..lambat habis dan ambil masa 7 tahun nak settle kerana drop subjek, tangguh belajar kerana yuran bayar sendiri. Dapat juga nak sambung master pada kelas hujung minggu tapi sekarang mungkin tidak lagi kerana sekarang saya masuk askar simpanan tentera darat, training di kem pada hujung minggu. Nanti nak sambung master mungkin kena skip masa training lepas 2-3 tahun masuk askar.

epoo said...

hai, aku pun batch 2000/2001 jugak. wei sapa nama ko exsic..aku ingat masa dok dorm ada mamat yg selalu kena buli tp dia lebih tua dr kami semua.tak silap dia dah nak nak habis matrik upm masa tu.entah napa masuk form 6 sains..dia amek form 6 sekelas dgn aku.aku masuk lambat form 6 sains 1 sbb setahun kat matrik tp aku berenti. stpm aku pun boleh kata hancur jugak..last guna balik spm apply diploma teknologi makmal perubatan.skrg jadi kuli jer la kat hospital kat kl ni. apa2 pn kenangan kat sic mmg terbaik yg aku pernah ada dlm hidup.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...