Sejarah VAD MSU / PTPL Shah Alam

Sejarah VAD MSU / PTPL Shah Alam

Didaftarkan pada awal tahun 2009 oleh Encik Adi Mapers Pusak / Haizulyadi Bin Anwar untuk kegunaan Bulan Sabit Merah Malaysia kampus MSU dan kolaborasi dengan PTPL kerana pada tahun itu, MSU masih satu kawasan dengan PTPL Shah Alam.

Diulangi. VAD atau Voluntary Aid Detachment MSU merujuk kepada pasukan Bulan Sabit Merah Malaysia MSU. Digazetkan pendaftaran di MSU pada tahun 2009 di bangunan lama, di pejabat Student and Career Development, bangunan block C.

Selepas kami menamatkan pengajian dan kembali ke kampung halaman, dan masih aktif dari dulu sehingga kini dengan Bulan Sabit Merah Malaysia negeri masing-masing.

Gambar-gambar dan video aku sendiri yang ambil semasa bertugas bencana dari awal penubuhan sehinggalah menamatkan pengajian. Gambar dan video termasuklah bangunan runtuh di Seksyen 14, Petaling Jaya, Selangor (kini Pasaraya Jaya) tahun 2009 sebelah Digital Mall, tanah runtuh di Hulu Langat 2011 dan termasuklah duty Hari Thaipusam 2009 dan 2011. Video bencana ada aku masukkan di Youtube atas nama VAD MSU (Bulan Sabit Merah Malaysia, bukan persatuan lain). Gambar bencana, bertugas dan kronologi bencana ada di dalam blog ini dan aku sendiri yang menukisnya.

Selepas tamat belajar, timbul isu penggunaan nama VAD MSU untuk persatuan lain. Student and Career Development (SCD), macam mana boleh luluskan nama yang dah didaftarkan untuk persatuan lain dan persatuan lain boleh pakai?  Dulu ada seorang student MBBS yang bukan ahli Bulan Sabit Merah Malaysia masuk ke group VAD MSU dan cipta logo dan proposal untuk setiap aktiviti yang akan datang. Yang tak tahan, siap pakai nama VAD MSU yang dari tahun 2009 didaftarkan bagi Bulan Sabit Merah Malaysia untuk persatuan baharu ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...